maandag, april 09, 2007

Bandana als sombrero...het helpt in ieder geval!

Wanneer men je een "bandana" aanbied weet je aanvankelijk niet wat aanvangen met zo een pietluttig voddeke.
Wanneer men dan zegt dat het van "Marktrock" komt en je met grote bezorgdheid gegeven wordt door een andere "Éminence grise" zoals Bert Brijs dan twijfelt men lichtjes.
Wanneer de zon ongenadig op je bloot hoofd brandt en een verschrikkelijke hoofdpijn je kwetsbaarheid onderstreept, wanneer dit doekje dan nog professioneel wordt geknoopt door Willem dan moet je geen twijfel meer hebben.
Ik loop opvallendIk spaar reed te wezen met een bandana en kan hem in dit tropische winterlandschap niet meer missen.
Fotografen verdringen zich en ik poseer gewillig.
Dat er reacties komen moet je er bij nemen.
Dat men je nog herkent is een goed teken, maar dat men hardop fluistert "een overjarige zeerover die verloren is gezwommen" is minder.
Ik zeg een bandana heeft voordelen, het is licht, het beschermt tegen de zon, het kan als onderlaag dienen, je staat er belachelijk mee , men geeft je van alle kanten raad voor de toekomst en ik besluit dat ik volgend jaar hopelijk weer ene kan dragen, maar dan met ietwat vuriger kleurtjes... en dan schrijf ik aanvankelijk nog "bandera", foei!!

Geen opmerkingen: