vrijdag, juni 23, 2017

Onze tuinen "ondanks" de hitte!!

 
 
Je moet met dit weer zeker, water gieten, veel water gieten.
 Gelukkig heb ik regenwater van mijn dak waarop de duiven van mijn buurman regelmatig komen.....uitrusten en ....
Vandaar dat mijn regenwater aardig naar duivenmest ruikt en dit is blijkbaar een goede meststof voor tuin en terrasplanten.
Ik wil mijn buurman dan ook langs deze weg nog eens hartelijk danken voor de geleverde "goederen".
 Hij is natuurlijk ook diegene die het meest plezier heeft aan de bloemen van onze tuin....zijn buurman!
Naast mijn rozenboog waar ik trots op ben, zeker daar ik mijn andere buurman die ook één heeft staan, weliswaar met minder groeischeuten, regelmatig min of meer jaloerse opmerkingen hierover hoor maken.
 
In de border bloeien "duizend schonen" die ik als zaadpakketje- om zijn mooie naam- nog van Tirol heb meegebracht met een goed resultaat als gevolg.
 
 
 
 
"Rode rozen" het blijft een titel van een "hit" ook bij ons!! 
 
 
 
 
Terwijl ook de ontluikende sierpapaver met zijn fragiele structuur maar enkele dagen de aandacht opeist ....maar welke!!
 
 
 
 
 
Lavendel gecombineerd met "snow" roosjes doen het ook steeds goed. 
 
 
 Het terras krijgt elk jaar zijn vulling met creaties die we gaan uitkiezen in de lokale serres.
 
 
 Hier kan met zijn kleurenpaletten zelf invullen maar....ze moeten nog willen groeien!!
 
 
 
 
 Bij Rosette en René werden we overdonderd door de reuzenbloemen die zijn lidcactussen sierden.
 
 
 Dan blijven we maar onze kleurige betunia's mooi vinden.
 
 Whaw!!
 
 
Wanneer je dit mooi boeketje aan de voordeur zet moet je daar niet opschrijven dat je welkom bent maar dan is de uitnodiging zo vanzelfsprekend!

Geen opmerkingen: