zaterdag, maart 10, 2007

Te gast in de tuin van de buren...bij Omer Van Audenhove!

Zolang ik weet wonen ze hier in mijn buurt boven op de berg met groots uitzicht over de Demer vlakte.
De familie Omer Van Audenhove heeft goed geboerd.
Als schoenfabrikant en later grootfabrikant van de schoenen SHOE POST heeft hij wereldwijd indruk gemaakt.

Dat hij daarenboven politiek deed en ook hier een geweldige carriere heeft uitgebouwd is ook zijn verdienste.
Hij bracht het in de jaren van de Expo '58 tot Minister van Openbare Werken .
Dat Diest daar van geprofiteerd heeft staat buiten kijf.
Men overweegt zelfs de ringlaan van Diest de Omer Van Audenhovelaan te gaan heten.
Om maar te zeggen, hoe langer hoe meer wordt hij beschouwd als een grote Meneer.

Dat deze man mijn buurman was, hij is ongeveer 15 jaar geleden overleden, is mooi meegenomen.
Dat zijn erfgenamen nog steeds het domein fijn onderhouden kan je op de foto's zien.
Dat we met graagte eens gaan kijken en foto's maken van "mijn" buurman zijn Engelse cottage woning kan je me niet kwalijk nemen. Tenslotte genieten we allemaal mee van het uitzicht van zijn verwezenlijkingen.
Helaas kunnen we niet meer zeggen: " Omer Van Audenhove, doe zo voort".!

Geen opmerkingen: