zaterdag, november 05, 2011

"Fenomenale" hangbrug in Holzgau ... deel 2!!

 We hadden het al over de nieuwe hangbrug  van het Lechtal in Holzgau.
De eerste beelden van de eerste wandelaars die Tarzan en Jane de loef afsteken zijn er gespot.Wij die dachten dat zulke bruggen alleen in de jungle gebruikt werden of ...alleen in tekenfilmpjes.
Je kan ook uit de lichaamstaal  van de uitprobeerders aflezen met welk gevoel deze de uitdaging van de overtocht maken. 
Je hebt echt niet veel verbeelding nodig om in hun plaats te zijn.
Ook aan de veiligheid is hier echt doordacht gewerkt en zo valt de sneeuw die voor extra overgewicht zou kunnen zorgen door een roostervloer naar beneden. 
 De kabels die het geheel overspannen zijn polsdik en moeten zowel op de vloer als aan de zijkanten voor een veiliger gevoel zorgen.
Als je durft en je wil ook tijdens deze overtocht op grote hoogte eens naar beneden kijken krijg je bv. van Holzgau dit mooie dieptezicht. 
De uitdaging is er en ik denk dat er volgende zomer maar weinig deze zullen afslaan.
Ik zou zo zeggen:" Allen naar het Lechtal en wie durft naar de hangbrug van Holzgau"!!
Je gaat, volgens mij, je deze keuze echt niet beklagen!!

2 opmerkingen:

lut zei

Jammer genoeg ben ik het niet met u eens. Weer een stuk natuur dat aan het technisch geworden toerisme opgeofferd wordt. Meer wagens in Holzgau, meer lawaai,meer lichtvervuiling, minder natuur. En dat in een tijd waar we klimaatconferenties houden en waar overal stemmen opgaan om een halt te roepen aan de overbelasting van onze natuur. Ik wil nog niet spreken van de gevaren als er iets vanop de brug naar beneden gegooid wordt of valt voor de wandelaars die nog de moeite doen om rond te wandelen naar Schiggen of het Höhenbachtal er onder..... Het is een draak. Buiten de andere gevaren: ze is verlicht 's nachts, ik hoop dat er geen jongeren op het idee komen in het midden van de nacht uit hun verblijf van Jeka te "ontsnappen" en "cool" te willen doen en over die brug proberen te geraken..... zoals er al een paar ongelukken gebeurd zijn met jongeren die het nodig vonden van midden in de nacht in de Höhenbach gaan pootje te baden......in de winter!

Tom zei

Het verbinden van een bosweg in de natuur lijkt mij geen slechte zet voor het tourisme.
Als je in het achterhoofd houdt dat de touristen het lechtal groots gemaakt hebben, want laat ons eerlijk zijn: als je weet dat de eerste touristen het moesten doen met 1 bidet per gang..?
En ik denk dat je je geen zorgen moet maken over de jongeren van Jeka af andere groepen die bij bären verblijven vermits het tog nog een goed half uur stappen is.