zaterdag, augustus 04, 2012

Een "Tuinstoel" die de verbeelding tart!

In de omgeving van de houtsnijschool van Elbigenalp heeft men ons al meerdere keren verrast met hun beelden die de omgeving in een echt openluchtmuseum omtoveren, maar dit jaar slaan ze met hun tuinbank -roos- alle voorgaande.
Volledig in beschilderd hout opgebouwd nodigt deze creatie je onmiddellijk uit om naast het artistieke ook het functionele uit te proberen.

Het hele werk straalt  creativiteit uit en wij die dachten dat ze zich in de houtsnijschool beperkten tot het religieuze snijwerk.
De uitnodiging om dit op zijn zitcomfort uit te te testen wordt door niemand af gewezen... en zeg nu zelf als je zoiets in je tuin hebt staan vergeet je alles en is al de rest overbodig. Misschien moet je zelfs geen gras meer maaien daar de buren uit pure nieuwsgierigheid het wellicht plat trappelen.
 In de omgeving toch nog even een gewone bank proberen want je weet, elke nieuwe design is niet even comfortabel.
Verder kunnen we het niet laten om onze verbeelding even de vrije loop te laten bij de beelden in de buurt. 
De steenbok kijkt verwondert naar al de aandacht om hem heen.

Er wordt geen reclame gemaakt voor het openlucht museum rond de houtsnijschool van Elbigenalp maar persoonlijk kan ik hun creaties echt wel appreciëren en zelfs voor een bezoek aanraden.

1 opmerking:

little sweet things zei

Hallo meneer Cruysberghs,

Bij toeval kwam ik op uw blog terecht en zoals afgesproken... ik bekijk uw foto's... ik lees uw teksten en ik geef een reactie.

Wat een ontzettend prettige schrijfstijl heeft u, al bij de eerste regels (over die afspraak dus)heb ik een glimlach op mijn gezicht.
Zo te zien aan uw mooie foto's bent u een echte levens genieter, houden zo!!!

Vriendelijke groeten,
Saskia de Winter